(Lavinia Marica)
Departamentul de Data Maintenance este inima afacerii, stând la cârma Euromaster, întrucât toate celelalte departamente se bazează pe noi pentru informații precise și fiabile. Acesta este motivul pentru care este important să garantăm coerența și acuratețea datelor generale în scopul obținerii de perspective concrete în cadrul companiei.
DM a fost al doilea departament format în EBS în 2015, iar echipa oferă expertiză și servicii pentru 11 entități ale Euromaster sau ale Michelin Group, în următoarele țări: Franța, Elveția, Germania, Austria, Marea Britanie, Olanda, România, Danemarca, Italia.
Obiectul nostru de activitate este să gestionăm datele generale ale acestor țări pentru toate domeniile de date (flotă, produse, servicii, furnizori, organizație, clienți, date generale pentru finanțare și pentru tarifare).
Obiectivul echipei DM este de a eficientiza toate procesele (în ciuda complexității proceselor sau a instrumentelor utilizate în prezent) pentru a atinge standardizarea și pentru a reuși să construim o companie bazată pe date.
În 2018, am dezvoltat o strategie complexă pentru curățarea datelor și alinierea proceselor pentru toate țările, deoarece una dintre prioritățile noastre a fost crearea și standardizarea unei baze de date unice și precise, indiferent de sistemele utilizate în fiecare țară. Aceasta este o aventură continuă și nu există niciun moment anost în activitatea noastră de zi cu zi.
Departamentul DM este format din aprox. 40 de angajați care, din ianuarie 2020, sunt distribuiți într-o organizație funcțională, în 4 fluxuri (Produse, servicii și furnizori; Clienți, Organizație și finanțe; Tarifare, Condiții și CCS și Întreținerea flotei). În trecut, am lucrat pe fiecare țară, individual, dar reorganizarea s-a dovedit a fi foarte benefică: a îmbunătățit vizibilitatea proceselor pe tot parcursul acestora în cadrul întregii companii și a facilitat implementarea celor mai bune practici pentru toate țările care fac obiectul activității noastre.
În 2019, am implementat administrarea locală în fiecare țară – un responsabil asupra datelor pentru fiecare flux, care are în sarcină toate comunicările și validările cu părțile interesate locale din afaceri și cu care menținem o comunicare constantă. Am început să reunim toți responsabilii asupra datelor, am organizat diverse ateliere și sesiuni online și am facilitat o colaborare mai puternică între țările Euromaster și EBS.
În 2020, toate procesele pentru Produse, servicii și furnizori au fost reorganizate (24 de procese), definite într-un mod optimizat pentru a iniția implementarea unui instrument de ticketing și, de asemenea, a unui mod de lucru comun între țări. Această reorganizare de mari proporții a fost realizată printr-o serie de ateliere și de fluxuri de validare stabilite cu toate părțile interesate. Cheia succesului nostru a constat într-o colaborare excelentă și constantă între echipa EBS (14 persoane) și responsabilii asupra datelor din toate țările (10 persoane). Fiecare dintre aceștia a fost implicat și a trebuit să evalueze nevoile de afaceri locale și constrângerile legale pentru a putea crea procese standard și conforme la nivel european.
Pe baza acestei alinieri, până la sfârșitul anului 2021, fluxul pentru Produse, servicii și furnizori al departamentului DM va implementa un instrument unic de ticketing pentru toate tipurile de cereri primite din toate țările. Acest instrument va crește eficiența și va îmbunătăți trasabilitatea datelor. Prin urmare, fluxul PSV al departamentului DM este prima echipă din Euromaster Group care va avea procese standard aplicabile tuturor țărilor, în ciuda particularităților locale de afaceri ale fiecăreia, a sistemelor diferite și a constrângerilor legale.
Munca noastră nu se termină aici: contestăm întotdeauna status quo-ul; ne străduim în mod constant să ne aliniem și să ne optimizăm serviciile. Fluxul pentru Produse, servicii și furnizori al departamentului DM depune eforturi pentru atingerea obiectivului său principal: crearea și gestionarea unei baze de date unice (în ciuda diferitelor sisteme utilizate), cu aceleași referințe precise în toate țările (~1 milion de produse).
Fluxul pentru Organizație este următorul la rând care va implementa standardizarea proceselor (definirea proceselor optimizate este în curs în acest an), iar obiectivul nostru este ca, până la sfârșitul anului 2022, toate procesele din Departamentul de Data Maintenance să fie standardizate și aliniate în toate țările Euromaster (aproximativ 70 de procese).
Lucrul cu seturi mari de date este o provocare continuă. Dacă adăugăm 10 țări, diverse sisteme și interfețe, procese specifice, constrângeri legale și diferite cerințe de afaceri, vom obține o cursă cu obstacole. Obstacolele sunt binevenite, ne place să le depășim, iar mulțumirea atunci când ne atingem obiectivele face să merite toată munca grea depusă. Scriem istorie în procesele de administrare ale Euromaster, pentru a asigura satisfacția clienților noștri!